Infrastruktur
Rosengård kan snart få en togstation


Rosengård kan snart få en togstation som skal muliggøre persontrafik på Kontinentalbanan som går mellem øst og vest Malmø. Foto: News Øresund – Johan Wessman
Snart kan byggeriet af den nye togstation i Rosengård starte. Stationen skal muliggøre persontrafik på Kontinentalbanan som går mellem øst og vest Malmø.
Malmö stad vil investere 80,5 millioner kroner i at bygge en ny station i Rosengård. Desuden vil kommunen bruge yderligere 30 millioner på at løfte området omkring stationen, gennem et byudviklingsprojekt. Dette besluttede det tekniske udvalg i denne uge, og forslaget venter nu på godkendelse fra Malmö Stad.
Malmö stads forhåbning er at kunne køre persontrafik på Kontinentalbanan, tidligere kaldet Malmöringen, fra december 2018. P.t. køres der kun godstrafik på togstrækningen, som binder øst og vest Malmø samme. Länsstyrelsen prøver lige nu spørgsmålet om retten til at køre persontrafik på Kontinentalbanan.
Stationen kan også komme til at blive en holdeplads for den fremtidige Öresundspendeln som ska gå fra Ystad til København. (News Øresund)
-
Erhverv12 måneder ago
Svenske ESS Group åbner sit andet hotel i Danmark næste år
-
Sverige12 måneder ago
Øresund bliver renere, når Malmø og Lund bygger nyt fælles rensningsanlæg og spildevandstunneller for 17,5 milliarder svenske kroner
-
Politics12 måneder ago
Den dansk-svenske koran-afbrænder Rasmus Paludan stiller op for det nystartede svenske parti Folklistan – uden partiets samtykke
-
Infrastruktur12 måneder ago
Nye tog og en ny operatør på vej til Skånetrafiken – som konstant arbejder på punktlighed
-
Danmark5 måneder ago
Fælles dansk-svensk ordre på kampkøretøjer til en værdi af 25 mia. svenske kroner
-
Arbejdsmarked12 måneder ago
Den skånske økonomi klarer sig dårligere end i resten af landet – men der kan spores en lysning
-
Erhverv12 måneder ago
Novo Nordisk udvider initiativ til støtte for life science-startups – forskerpark i Lund rekrutterer virksomheder fra Skåne
-
Infrastruktur11 måneder ago
Ny undersøgelse: Et afgreningskammer for at forbinde en Øresundsmetro med M5-linjen i København ville koste 400 millioner kroner at bygge