Ejendomme
Sammenlægningen af DI og Dansk Byggeri gennemført

I denne uge gennemførtes sammenlægningen af de to danske brancheorganisationer Dansk Industri, DI, og Dansk Byggeri. Fra i tirsdags har den nye organisation hovedsæde i Industriens Hus på Rådhuspladsen i København, og har sammenlagt godt 17.500 medlemmer.
Den 1. september trådte fusionen mellem DI og Dansk Byggeri i kraft. I begyndelsen af året blev forslaget om en fusion præsenteret, og i begyndelsen af juni blev det stemt igennem i begge organisationer. Den 1. september trådte fusionen mellem DI og Dansk Byggeri i kraft. I begyndelsen af året blev forslaget om en fusion præsenteret, og i begyndelsen af juni blev det stemt igennem i begge organisationer. Dansk Byggeri har forladt sit hovedkontor på Nørre Voldgade, og efter fusionen har de to organisationer deres hovedkontor i Industriens Hus, hvor DI tidligere har været placeret. Organisationen har navnet DI og samler byggefirmaerne i DI Dansk Byggeri.
– De mange byggerivirksomheder er en helt central del af dansk erhvervsliv. Med branchefællesskabet DI Dansk Byggeri sikrer vi, at byggeriet har styrken til at varetage branchespecifikke interesser – samtidig med, at vi står på en stærk fælles platform, siger Lars Sandahl Sørensen, adm. direktør for DI, i en pressemeddelelse.
(News Øresund)
-
Erhverv12 måneder ago
Svenske ESS Group åbner sit andet hotel i Danmark næste år
-
Sverige12 måneder ago
Øresund bliver renere, når Malmø og Lund bygger nyt fælles rensningsanlæg og spildevandstunneller for 17,5 milliarder svenske kroner
-
Politics12 måneder ago
Den dansk-svenske koran-afbrænder Rasmus Paludan stiller op for det nystartede svenske parti Folklistan – uden partiets samtykke
-
Infrastruktur12 måneder ago
Nye tog og en ny operatør på vej til Skånetrafiken – som konstant arbejder på punktlighed
-
Danmark5 måneder ago
Fælles dansk-svensk ordre på kampkøretøjer til en værdi af 25 mia. svenske kroner
-
Danmark11 måneder ago
Hans Wallmark forlader Riksdagen og bliver Sveriges ambassadør i Danmark
-
Infrastruktur11 måneder ago
Ny undersøgelse: Et afgreningskammer for at forbinde en Øresundsmetro med M5-linjen i København ville koste 400 millioner kroner at bygge
-
Infrastruktur11 måneder ago
Det står klart, hvordan en Øresundsmetro skal forbindes til Malmø