Samfund
Danmark skærper testkravet for grænsependlere til at maksimalt kunne vise 72 timer gammel covid-test

De danske myndigheder vurderer, at risikoen for spredning af coronamutationen B 1.351 er steget i grænseregionerne og skærper derfor fra og med den 17. februar kravet for at lade grænsependlere ind i Danmark meddeler Justitsministeriet. Nu skal pendlere som ikke er danske medborgere være i stand til at vise en maksimalt 72 timer gammel negativ covid-test for at komme igennem den danske grænsekontrol, tidligere var det maksimalt syv dage gammel test nok. Den samme stramning gælder for personer, herunder danskere, der f.eks. har et job eller skal besøge en nær slægtning i grænselandet, og som under visse betingelser er undtaget fra kravet om test og selvisolering, ved indrejse i Danmark. Danmark definerer grænselandet som regionerne Schleswig-Holstein, Skåne, Blekinge, Halland og Västra Götaland. For danske medborgere, bosat i grænselandet med arbejde i Danmark, oplyses det dog at de ikke behøver at vise en negativ covidtest ved indrejse i Danmark. (News Øresund)
-
Erhverv12 måneder ago
Svenske ESS Group åbner sit andet hotel i Danmark næste år
-
Sverige12 måneder ago
Øresund bliver renere, når Malmø og Lund bygger nyt fælles rensningsanlæg og spildevandstunneller for 17,5 milliarder svenske kroner
-
Politics12 måneder ago
Den dansk-svenske koran-afbrænder Rasmus Paludan stiller op for det nystartede svenske parti Folklistan – uden partiets samtykke
-
Infrastruktur12 måneder ago
Nye tog og en ny operatør på vej til Skånetrafiken – som konstant arbejder på punktlighed
-
Danmark5 måneder ago
Fælles dansk-svensk ordre på kampkøretøjer til en værdi af 25 mia. svenske kroner
-
Arbejdsmarked12 måneder ago
Den skånske økonomi klarer sig dårligere end i resten af landet – men der kan spores en lysning
-
Erhverv12 måneder ago
Novo Nordisk udvider initiativ til støtte for life science-startups – forskerpark i Lund rekrutterer virksomheder fra Skåne
-
Infrastruktur11 måneder ago
Ny undersøgelse: Et afgreningskammer for at forbinde en Øresundsmetro med M5-linjen i København ville koste 400 millioner kroner at bygge