Infrastruktur
Kastrup Lufthavn forventer, at antallet af flypassagerer vil være 85-95 procent lavere denne sommer

Selvom flere og flere lande åbner grænserne, efter covid-19-situationen er blevet forbedret, og flyselskaberne begynder at have flere ruter, så forventer Københavns Lufthavn et fald i sommertrafikken på mellem 85 og 95 procent. I maj var faldet på 98,5 procent. I løbet af maj mistede Kastrup sin position som Nordens førende lufthavn, selvom sammenligningen halter med tanke på, at alle store nordiske lufthavne har mistet det meste flytrafik. Stockholm Arlanda havde i maj 60.000 passagere, mens Kastrup havde 40.000.
I maj 2019 reste 2 651 938 passagerare till eller från Köpenhamns flygplats i Kastrup. I år stannade passagerarsiffran vid 40 118. Även om t.ex. SAS förväntas ha viss trafik på 40 av ursprungliga 290 destinationer så väntas flygtrafiken på Kastrup fortsätta på en blygsam nivå under sommaren. I ett pressmeddelande pekar vd Thomas Woldbye på att han förväntar sig 85-95 procent färre passagerare under sommaren jämfört med förra året. Istället för närmare 9,0 miljoner passagerare under juni-augusti så räknar flygplatsen nu endast mellan 0,5 och 1,3 miljoner resande. (News Øresund)
-
Erhverv12 måneder ago
Svenske ESS Group åbner sit andet hotel i Danmark næste år
-
Sverige12 måneder ago
Øresund bliver renere, når Malmø og Lund bygger nyt fælles rensningsanlæg og spildevandstunneller for 17,5 milliarder svenske kroner
-
Politics12 måneder ago
Den dansk-svenske koran-afbrænder Rasmus Paludan stiller op for det nystartede svenske parti Folklistan – uden partiets samtykke
-
Infrastruktur12 måneder ago
Nye tog og en ny operatør på vej til Skånetrafiken – som konstant arbejder på punktlighed
-
Danmark5 måneder ago
Fælles dansk-svensk ordre på kampkøretøjer til en værdi af 25 mia. svenske kroner
-
Arbejdsmarked12 måneder ago
Den skånske økonomi klarer sig dårligere end i resten af landet – men der kan spores en lysning
-
Erhverv12 måneder ago
Novo Nordisk udvider initiativ til støtte for life science-startups – forskerpark i Lund rekrutterer virksomheder fra Skåne
-
Infrastruktur11 måneder ago
Ny undersøgelse: Et afgreningskammer for at forbinde en Øresundsmetro med M5-linjen i København ville koste 400 millioner kroner at bygge