Politik
Miljöpartiets ene talsperson forlader sin post

Isabella Lövin, talsperson for regeringspartiet Miljöpartiet, har meddelt, at hun vil forlade sin post som vice statsminister, miljøminister og talsperson partiet. Hun forventer at en eftertræder kan være klar i januar næste år. Det skriver SVT Nyheter.
Isabella Lövin overtog posten som talsperson i 2016 efter at Åsa Romson, som også var vice statsminister på daværende tidspunkt, afgik. Der er to år til næste riksdagsvalg og Isabella Lövin siger til Dagens Nyheter, at hun derfor anser, at det er vigtigt at overlade posten til en anden nu.
– Nu er det tid til at jeg bestemmer mig for hvad jeg vil de kommende fem år. Snart går vi ind i en valkamp op til 2022, og mit mulige mandat som talsperson løber ud under den kommende mandatperiode, siger Isabella Lövin till Dagens Nyheter.
Partiet skal nu finde en ny kvindelig talsperson. I stedet for en partileder har paritet to talspersoner. Sammen med Isabella Lövin er Per Bolund talsperson. Miljöpartiet sidder i regering med Socialdemokratiet.
-
Erhverv12 måneder ago
Svenske ESS Group åbner sit andet hotel i Danmark næste år
-
Sverige12 måneder ago
Øresund bliver renere, når Malmø og Lund bygger nyt fælles rensningsanlæg og spildevandstunneller for 17,5 milliarder svenske kroner
-
Politics12 måneder ago
Den dansk-svenske koran-afbrænder Rasmus Paludan stiller op for det nystartede svenske parti Folklistan – uden partiets samtykke
-
Infrastruktur12 måneder ago
Nye tog og en ny operatør på vej til Skånetrafiken – som konstant arbejder på punktlighed
-
Danmark5 måneder ago
Fælles dansk-svensk ordre på kampkøretøjer til en værdi af 25 mia. svenske kroner
-
Arbejdsmarked12 måneder ago
Den skånske økonomi klarer sig dårligere end i resten af landet – men der kan spores en lysning
-
Erhverv12 måneder ago
Novo Nordisk udvider initiativ til støtte for life science-startups – forskerpark i Lund rekrutterer virksomheder fra Skåne
-
Infrastruktur11 måneder ago
Ny undersøgelse: Et afgreningskammer for at forbinde en Øresundsmetro med M5-linjen i København ville koste 400 millioner kroner at bygge