Infrastruktur
Samarbejde mellem Femern- og Brennertunnelerne
I forbindelse med Fehmarnbelt Days i Hamburg undertegnede projektvirksomhederne bag Femern Bælt-tunnelen og Brenner-tunnelen og samarbejdsorganisationerne STRING og Brenner Corridor Platform en nyt samarbejdsaftale.
Tanken bakom det nya samarbetsavtalet är att de båda tunnelprojekten ska kunna lära av varandra. Båda har sina egna utmaningar. Fehmarn Bält-tunneln för bil och tågtrafik kommer att bli världens längsta sänktunnel under havet när den byggs mellan Danmark och Tyskland. Brenner Base Tunneln är en 64 kilometer lång dubbelspårig järnvägstunnel genom Brennerpasset och ska förbinda Innsbruck i Österrike med Fortezza i Italien. Det blir världens längsta underjordiska järnvägsförbindelse. Båda tunnelprojekten är prioriterade delar av EU:s TEN-T-programm. (News Øresund)
-
Erhverv12 måneder ago
Svenske ESS Group åbner sit andet hotel i Danmark næste år
-
Sverige12 måneder ago
Øresund bliver renere, når Malmø og Lund bygger nyt fælles rensningsanlæg og spildevandstunneller for 17,5 milliarder svenske kroner
-
Politics12 måneder ago
Den dansk-svenske koran-afbrænder Rasmus Paludan stiller op for det nystartede svenske parti Folklistan – uden partiets samtykke
-
Infrastruktur12 måneder ago
Nye tog og en ny operatør på vej til Skånetrafiken – som konstant arbejder på punktlighed
-
Danmark5 måneder ago
Fælles dansk-svensk ordre på kampkøretøjer til en værdi af 25 mia. svenske kroner
-
Arbejdsmarked12 måneder ago
Den skånske økonomi klarer sig dårligere end i resten af landet – men der kan spores en lysning
-
Erhverv12 måneder ago
Novo Nordisk udvider initiativ til støtte for life science-startups – forskerpark i Lund rekrutterer virksomheder fra Skåne
-
Infrastruktur11 måneder ago
Ny undersøgelse: Et afgreningskammer for at forbinde en Øresundsmetro med M5-linjen i København ville koste 400 millioner kroner at bygge