Erhverv
Sveriges Radio ønsker at dække alle kommuner – åbner pop-up-redaktioner

Sveriges Radio ønsker at øge den lokale tilstedeværelse i kommunerne, som normalt ikke er synlige i medierapporteringen, og åbner 50 såkaldte pop-up redaktionelle i kommuner rundt i Sverige i 2020, skriver TT. Målet er at være i stand til at lave indslag i alle kommuner i landet hver fjerde måned, og redaktionerne kan være på plads i en kommune alt fra to dage til seks måneder.
– Det handler om at lære folk at kende, få nye kontakter, få tip og rapportere lokalt, men til en vis grad også i de nationale programmer, siger Michael Österlund, viceprogramleder med ansvar for indholdsproduktion på Sveriges Radio.
I Skåne oprettes en midlertidig redaktion i Höör. Med investeringen vil Sveriges Radio ansætte ca. 20 nye medarbejdere til de regionale kanaler. (News Øresund)
-
Danmark7 måneder ago
Fælles dansk-svensk ordre på kampkøretøjer til en værdi af 25 mia. svenske kroner
-
Ejendomme9 måneder ago
Den svenske boligformidling Boplats Syd etablerer sig i København
-
Erhverv11 måneder ago
Saab vil bygge den næste generation af kampfly
-
Erhverv11 måneder ago
Svenske og danske investeringer vil give Karlskrona 5.000 nye arbejdspladser frem mod 2030
-
Øresund11 måneder ago
Flere pendler i bil over Øresundsbroen
-
Interviews7 måneder ago
Jessica Rosencrantz: Jeg tager min opvækst i Øresund med mig i arbejdet som minister
-
Danmark10 måneder ago
Uden indvandring eller en stigning i fødselstallet vil Danmarks befolkning falde kraftigt
-
Danmark11 måneder ago
Dansk politi udstationeret i Stockholm og svensk i København efter svenske skyderier i Danmark