Erhverv
Sveriges Radio ønsker at dække alle kommuner – åbner pop-up-redaktioner

Sveriges Radio ønsker at øge den lokale tilstedeværelse i kommunerne, som normalt ikke er synlige i medierapporteringen, og åbner 50 såkaldte pop-up redaktionelle i kommuner rundt i Sverige i 2020, skriver TT. Målet er at være i stand til at lave indslag i alle kommuner i landet hver fjerde måned, og redaktionerne kan være på plads i en kommune alt fra to dage til seks måneder.
– Det handler om at lære folk at kende, få nye kontakter, få tip og rapportere lokalt, men til en vis grad også i de nationale programmer, siger Michael Österlund, viceprogramleder med ansvar for indholdsproduktion på Sveriges Radio.
I Skåne oprettes en midlertidig redaktion i Höör. Med investeringen vil Sveriges Radio ansætte ca. 20 nye medarbejdere til de regionale kanaler. (News Øresund)
-
Arbejdsmarked12 måneder ago
Ny dansk-svensk skatteaftale på plads: Offentligt ansatte omfattes og hjemmearbejde være enklere
-
Erhverv11 måneder ago
Svenske ESS Group åbner sit andet hotel i Danmark næste år
-
Kultur12 måneder ago
Eurovision i Malmø: Musikfestival, der også skaber bekymring for terror, optøjer og jødehad
-
Forskning12 måneder ago
Politikerne vil se mere samarbejde på tværs af strædet om kvinders sundhed
-
Erhverv12 måneder ago
Mange virksomheder, men svært at tiltrække kapital til Skånes farmaceutiske klynge
-
Sverige11 måneder ago
Øresund bliver renere, når Malmø og Lund bygger nyt fælles rensningsanlæg og spildevandstunneller for 17,5 milliarder svenske kroner
-
Infrastruktur12 måneder ago
Trafikverkets kommende Øresundsrapport: “Det skorter allerede i dag på redundans”
-
Forskning12 måneder ago
Danske fonde vil synliggøre Danmarks stærke position inden for forskning og tiltrække udenlandske forskere til landet