Infrastruktur
Gråhundbus nedlægger hver anden tur over Øresund

Alt for få passagerer betyder at Gråhundbus nedlægger hver anden tur mellem København og Malmø. ”Vi kan ikke køre med underskud” siger selskabets direktør Jørgen Andersen.
ID-kontrollerne for de togrejsende fra Danmark til Sverige har ikke fået tilstrækkeligt mange til at skifte over til Gråhundbus til at økonomien har stabiliseret sig. Nu vælger selskabet at gå ned til fire ture i hver retning per dag, noget der har oprørt pendlerne på de sociale medier. I og med at pendlingsmulighederne med busser bliver dårligere, forventer Jørgen Andersen at passagertallet falder yderligere.
“Men hvis faldet er mindre end besparelsen går det i hvert fald fremad” siger han til News Øresund.
De ture, der bliver tilbage, er de ture med flest passagerer.
News Øresund – Anna Palmehag
-
Erhverv12 måneder ago
Svenske ESS Group åbner sit andet hotel i Danmark næste år
-
Sverige12 måneder ago
Øresund bliver renere, når Malmø og Lund bygger nyt fælles rensningsanlæg og spildevandstunneller for 17,5 milliarder svenske kroner
-
Politics12 måneder ago
Den dansk-svenske koran-afbrænder Rasmus Paludan stiller op for det nystartede svenske parti Folklistan – uden partiets samtykke
-
Infrastruktur12 måneder ago
Nye tog og en ny operatør på vej til Skånetrafiken – som konstant arbejder på punktlighed
-
Danmark5 måneder ago
Fælles dansk-svensk ordre på kampkøretøjer til en værdi af 25 mia. svenske kroner
-
Danmark11 måneder ago
Hans Wallmark forlader Riksdagen og bliver Sveriges ambassadør i Danmark
-
Infrastruktur11 måneder ago
Ny undersøgelse: Et afgreningskammer for at forbinde en Øresundsmetro med M5-linjen i København ville koste 400 millioner kroner at bygge
-
Infrastruktur11 måneder ago
Det står klart, hvordan en Øresundsmetro skal forbindes til Malmø