Sverige
Skåne har Sveriges største udenlandske turistvækst

I løbet af 2014 steg antallet af udenlandske overnatninger i Skåne med 13,4 procent. Dermed vokser den skånske turisteksport hurtigere end i Stockholm og Göteborg, hvor antallet udenlandske overnatninger steg med henholdsvis 11,3 og 10.0 procent.
Lund er en skånsk hurtigvokser med en stigning på 26,4 procent blandt udenlandske overnatninger i løbet af 2014 tæt fulgt af Helsingborg med en stigning på 20,2 procent, Malmö fik 9,9 procent flere udenlandske overnatninger sidste år ifølge det svenske Statistiska Centralbyrån.
De udenlandske besøgende havde tilsammen 1,2 millioner overnatninger i Skåne i løbet af 2014, hvoraf cirka 323.000 kom fra Tyskland. Men det er antallet af polske turister, der vokser hurtigst med en stigning på 25 procent sidste år.
”Yderligere en glædelig nyhed er, at Skåne i løbet af 2014 gennembrød fem-millionermuren i antal kommercielle overnatninger. En milepæl for vores arbejde er dermed opnået, siger Pia Jönsson Rajgård, administrerende direktør på Tourism i Skåne. (News Øresund)
-
Erhverv12 måneder ago
Svenske ESS Group åbner sit andet hotel i Danmark næste år
-
Sverige12 måneder ago
Øresund bliver renere, når Malmø og Lund bygger nyt fælles rensningsanlæg og spildevandstunneller for 17,5 milliarder svenske kroner
-
Politics12 måneder ago
Den dansk-svenske koran-afbrænder Rasmus Paludan stiller op for det nystartede svenske parti Folklistan – uden partiets samtykke
-
Infrastruktur12 måneder ago
Nye tog og en ny operatør på vej til Skånetrafiken – som konstant arbejder på punktlighed
-
Danmark5 måneder ago
Fælles dansk-svensk ordre på kampkøretøjer til en værdi af 25 mia. svenske kroner
-
Arbejdsmarked12 måneder ago
Den skånske økonomi klarer sig dårligere end i resten af landet – men der kan spores en lysning
-
Erhverv12 måneder ago
Novo Nordisk udvider initiativ til støtte for life science-startups – forskerpark i Lund rekrutterer virksomheder fra Skåne
-
Infrastruktur11 måneder ago
Ny undersøgelse: Et afgreningskammer for at forbinde en Øresundsmetro med M5-linjen i København ville koste 400 millioner kroner at bygge