Erhverv
Tysk karantænekrav skaber bekymring for dansk erhvervsliv

Tyskland har indført begrænsninger for indrejse fra hovedstadsregionen på grund af de øgede infektionsniveauer der. Siden sidste onsdag skal indrejsende fra hovedstadsregionen og Bornholm i karantæne i 14 dage, når de kommer ind i Tyskland. Kravet gælder både for turister og forretningsrejsende. Ifølge brancheorganisationen Dansk Industri er begrænsningerne bekymrende for danske eksportvirksomheder, fordi det gør det vanskeligere for virksomhederne at sende medarbejdere til for eksempel Tyskland for at sælge produkter. Tyskland er et af Danmarks største eksportmarkeder og tegner sig for næsten 15 procent af den samlede eksport. Dansk Industri er også bekymret for, at begrænsningerne kan udvides til f.eks. Jylland.
– Det er alvorligt, og det føjer endnu en brik på vores bekymringskurve. Det kan gøre det sværere for virksomhederne at sende medarbejdere afsted. I yderste konsekvens taber vi kunder, for der står andre virksomheder, der er parate til at tage over, siger Michael Svane, der er direktør for transport og infrastruktur hos Dansk Industri, til Danmarks radio i en kommentar. (News Øresund)
-
Erhverv12 måneder ago
Svenske ESS Group åbner sit andet hotel i Danmark næste år
-
Sverige12 måneder ago
Øresund bliver renere, når Malmø og Lund bygger nyt fælles rensningsanlæg og spildevandstunneller for 17,5 milliarder svenske kroner
-
Politics12 måneder ago
Den dansk-svenske koran-afbrænder Rasmus Paludan stiller op for det nystartede svenske parti Folklistan – uden partiets samtykke
-
Infrastruktur12 måneder ago
Nye tog og en ny operatør på vej til Skånetrafiken – som konstant arbejder på punktlighed
-
Danmark5 måneder ago
Fælles dansk-svensk ordre på kampkøretøjer til en værdi af 25 mia. svenske kroner
-
Arbejdsmarked12 måneder ago
Den skånske økonomi klarer sig dårligere end i resten af landet – men der kan spores en lysning
-
Erhverv12 måneder ago
Novo Nordisk udvider initiativ til støtte for life science-startups – forskerpark i Lund rekrutterer virksomheder fra Skåne
-
Infrastruktur11 måneder ago
Ny undersøgelse: Et afgreningskammer for at forbinde en Øresundsmetro med M5-linjen i København ville koste 400 millioner kroner at bygge