Arbejdsmarked
Copenhagen Capacity får pris for at anvende e-sport til at tiltrække talenter til Greater Copenhagen

Hver anden dansk virksomhed havde problemer med at rekruttere it-specialister i 2016. For at trække flere it-talenter til Greater Copenhagen koblede Copenhagen Capacity e-sportsturneringen Blast Pro Series i København sammen med en rekrutteringskampagne. Nu har kampagnen på sociale medier fået prisen City Nation Brand Award 2018 ved en ceremoni i London.
Copenhagen Capacity får pris for bedste initiativ, hvad angår varemærkearbejde rettet mod destinationer. Via links på en kampagneside skabtes 4,1 millioner eksponeringer, hvoraf 3.246 trykkede videre på links til opslåede jobannoncer.
– Vi er meget glade for prisen, som bakker op om vores strategi, at man er nødt til at tænke kreativt for at tiltrække de talenter, som hele verden kæmper om, siger Louise Juhl, markeds- og kommunikationsdirektør hos Copenhagen Capacity.
Blast Pro Series er en e-sportskonkurrence i computerspillet Counter Strike, som i december forrige år afholdtes i København med 12.000 tilskuere til stede og op mod 10 millioner seere online, hvor konkurrencen blev live-streamet på 12 sprog. (News Øresund)
-
Erhverv12 måneder ago
Mobilbetaling mellem Danmark, Norge og Finland bliver muligt inden sommer
-
Infrastruktur11 måneder ago
Snälltåget indsætter flere tog fra Stockholm til København i perioden maj-september
-
Ejendomme12 måneder ago
Antallet af danske sommerhusejere i Sverige fortsætter med at falde
-
Arbejdsmarked11 måneder ago
Ny dansk-svensk skatteaftale på plads: Offentligt ansatte omfattes og hjemmearbejde være enklere
-
Kultur11 måneder ago
Nord 55° – nyt nordisk mediepolitisk initiativ dannet i København
-
Turisme/kultur12 måneder ago
Rekordmange danske turister besøgte Skåne sidste år
-
Samfund12 måneder ago
Billigere togrejser over sundet i Eurovision-ugen
-
Bæredygtighed12 måneder ago
Ny national strategi for klimatilpasning skal effektivisere det lokale arbejde i Sverige