Sverige
Verdensetter i skak deltager i turnering i Malmö
Magnus Carlsen, verdens nummer ét i skak, deltager i Tepe Sigeman-turneringen i Malmö til foråret; det fortæller turneringens direktør Johan Berntsen til Sveriges Schackförbund.
Den norske skakstjernes tilmelding har vakt stor interesse både hos arrangørerne selv og blandt skakfans verden over. Magnus Carlsen har for nylig vundet VM-guld i både blitz- og lynskak, men han deltager sjældent i klassiske skakturneringer med lange tænkepauser. Carlsen har dog deltaget i turneringen én gang før, da han var 13 år gammel. Siden da har familien holdt kontakt med arrangøren, og nu – 22 år senere – vender han tilbage, oplyser Johan Berntsen til Dagens Nyheter.
Hans deltagelse forventes derfor at skabe engagement globalt samt løfte hele arrangementet. Konkurrencen finder sted den 1.-7. maj på Elite Plaza Hotel i Malmö.
(News Øresund)
-
Arbejdsmarked7 måneder agoAndelen af personer, der modtager offentlig forsørgelse i Sverige, er på det laveste niveau siden 1970’erne – analytiker og journalist skriver en bog, der skal give et retvisende billede af Sverige.
-
Sverige12 måneder agoSverige har lukket i dag, fredag, på grund af nationaldagen – men holder åbent på 2. pinsedag.
-
Arbejdsmarked9 måneder agoArbejdsgivere tilfredse efter svensk-dansk jobmesse for stillinger inden for pleje i Helsingør
-
Samfund4 måneder agoFødselsraten stiger i Danmark efter flere års tilbagegang
-
Infrastruktur10 måneder agoTil foråret begynder togene at køre direkte mellem København og Prag
-
Sverige10 måneder agoFordoblet kompensation til værnepligtige skal sikre det svenske forsvars fastholdelse af personel
-
Øresund12 måneder agoSydsvenskan: “Öresundsbron er dyrest i verden at køre over”
-
Arbejdsmarked6 måneder agoFlere i pensionsalderen fortsætter med at arbejde end tidligere – både i Danmark og Sverige

